• Magdalena Rosada

Czego nauczyciele polskiego mogą się nauczyć od nauczycieli angielskiego?



W związku z wojną do polskich szkół zaczynają dołączać uczniowie z Ukrainy. Żeby wesprzeć nauczycieli w objęciu ich opieką oraz uczeniu języka polskiego, zaprosiłam do rozmowy nauczycieli, którzy na co dzień pracują z uczniami z doświadczeniem migracji. Są to nauczyciele pracujący w różnych typach szkół, z różnymi uczniami i z różnymi podejściami do nauczania języka polskiego jako obcego. Zapraszam zatem do wysłuchania rozmów z nimi, a w komentarzach, do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz dobrymi praktykami.


Do czwartej rozmowy zaprosiłam Justynę Babik, nauczycielkę szkoły podstawowej w systemie brytyjskim. Justyna ma za sobą doświadczenie uczenia w szkole w Anglii, w której ponad 70% uczniów to uczniowie, dla których język angielski nie jest językiem pierwszym. W filmie Justyna opowiada mi o tym, jak można zorganizować pracę w klasie, by zapewnić bezpieczeństwo uczniowi z doświadczeniem migracji, zintegrować go z klasą oraz wyposażyć go w umiejętności i narzędzia, które umożliwią mu samodzielne uczenie się w szkole, w której język wykładowy jest dla niego językiem obcym.

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie