• Magdalena Rosada

Jak wspierać ucznia w grupie wielojęzycznej?



W związku z wojną do polskich szkół zaczynają dołączać uczniowie z Ukrainy. Żeby wesprzeć nauczycieli w objęciu ich opieką oraz uczeniu języka polskiego, zaprosiłam do rozmowy nauczycieli, którzy na co dzień pracują z uczniami z doświadczeniem migracji. Są to nauczyciele pracujący w różnych typach szkół, z różnymi uczniami i z różnymi podejściami do nauczania języka polskiego jako obcego. Zapraszam zatem do wysłuchania rozmów z nimi, a w komentarzach, do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz dobrymi praktykami.


Do trzeciej rozmowy zaprosiłam Magdalenę Raszewską. Nauczycielkę języka polskiego, która na co dzień pracuje w małej, prywatnej szkole podstawowej w województwie warmińsko-mazurskim. W rozmowie ze mną opowiada o tym, jak wielojęzyczność może sprzyjać integracji klasy oraz w jaki sposób można realizować podstawę programową z uczniami z doświadczeniem migracji, wykorzystując ich wcześniejsze doświadczenia szkolne.

19 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie