• Magdalena Rosada

Od czego zacząć pracę z uczniem z doświadczeniem migracji?



W związku z wojną do polskich szkół zaczynają dołączać uczniowie z Ukrainy. Żeby wesprzeć nauczycieli w objęciu ich opieką oraz uczeniu języka polskiego, zaprosiłam do rozmowy nauczycieli, którzy na co dzień pracują z uczniami z doświadczeniem migracji. Są to nauczyciele pracujący w różnych typach szkół, z różnymi uczniami i z różnymi podejściami do nauczania języka polskiego jako obcego. Zapraszam zatem do wysłuchania rozmów z nimi, a w komentarzach, do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz dobrymi praktykami.


Do drugiej rozmowy zaprosiłam Marcina Miłko. Nauczyciela języka polskiego, lektora języka polskiego jako obcego, doradcę zawodowego oraz wykładowcę Centrum Badań nad Dydaktyką Języka i Literatury WNH UKSW. Marcin w rozmowie ze mną dzieli się pomysłami na to, jak wprowadzić nowego ucznia w grupę i wesprzeć integrację uczniów. Podpowiada także, jakie dodatkowe materiały można wykorzystać w trakcie nauki języka polskiego jako obcego.

48 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie