W związku z wojną do polskich szkół zaczynają dołączać uczniowie z Ukrainy. Żeby wesprzeć nauczycieli w objęciu ich opieką oraz uczeniu języka polskiego, zaprosiłam do rozmowy nauczycieli, którzy na co dzień pracują z uczniami z doświadczeniem migracji. Są to nauczyciele pracujący w różnych typach szkół, z różnymi uczniami i z różnymi podejściami do nauczania języka polskiego jako obcego. Zapraszam zatem do wysłuchania rozmów z nimi, a w komentarzach, do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz dobrymi praktykami.
Do pierwszej rozmowy zaprosiłam Katarzynę Kostro-Olechowską. Nauczycielkę języka polskiego, lektorkę języka polskiego jako obcego oraz egzaminatorkę egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego. Kasia od wielu lat uczy w podwarszawskiej, dużej, państwowej szkole podstawowej, w której prowadzi lekcje polskiego dla klas 4-8 oraz lekcje języka polskiego jako obcego dla uczniów z doświadczeniem migracji. W rozmowie ze mną dzieli się swoimi sposobami na to, jak przygotowywać materiały dla uczniów-obcokrajowców i jak wspierać ich językowo oraz wychowawczo w realiach polskiej szkoły.
コメント